WISC-IV intelligencia tesztje alapján (IQ:122; VmI:134; PkI:122; MmI:117; FsI:83) az átlag feletti intelligencia övezetbe sorolja kiegyenlítetlen intelligencia struktúra mellett. A legkiemelkedőbb értékeket
a verbális próbákban érte el. A legmagasabb pontértékeket az Általános megértés próbában érte el (Ám: 19 ép) mely a verbális gondolkodást és felfogást, a verbális megértést, a kifejezőképességet, a tapasztalatok értékelésének és felhasználásának, valamint a gyakorlati tudás alkalmazásának készségét méri. A gyakorlati ítélőképesség összefoglaló próbája is, amely a kognitív önállóságot, a verbális problémamegértést és a tapasztalatszerzési készséget jelzi. Mutatja, hogy a vizsgálati személy mennyire képes környezete mindennapjai benne munkáló elemeit felfogni és alkalmazni. Ez az információ a feldolgozás szociális forrásainak szerepe miatt a gyermek szociális intelligenciájára is jellemző. Szintén kiemelkedő értéket ért el a főfogalom subtesztjében is (Kj: 16 ép) mely a verbális gondolkodásra és fogalomalkotásra, az auditív készségre, az emlékezetre, a lényeges és nem lényeges tulajdonságok megkülönböztetésének képességére és a verbális kifejezőkészségére épül. Magas értéket képvisel még a Mozaik szubtesztjének eredménye is (M:16 ép) mely az absztrakt vizuális ingerek elemzésének és előállításának, a téri konstrukciós képességnek (analízis-szintézis) és a pszichomotoros mozgásvezérlésnek a fejlettségét méri. Megjelenik a teljesítményben nem tükröződő megoldási stratégia szerveződése és alakulása, a próbálkozások logikai elrendezettsége vagy a véletlenszerű, irracionális próbálkozások jelentkezése, a tapasztalás szerepe, a rugalmasság vagy „tapadékonyság” a megoldásaiban. Átlag feletti eredményei még a képi fogalomalkotás (Kf:15 ép) mely az absztrakt, kategoriális gondolkodás készségét méri, valamint a számterjedelem (Szter: 15 ép) mely a figyelmet, az auditív rövid távú emlékezetet, a szekvenciális készségeket és a koncentrációt méri. A közvetlen emlékezettel szemben a figyelem kiterjesztésének képessége játszik nagyobb szerepet a számok megismétlésében.
Verbális próbák: Perceptuális próbák: Munkamemória: Feldolgozási seb.:
Közös jelentés: 16 ép Mozaik: 16 ép Számterjedelem: 15 ép Kódolás: 7 ép
Szókincs: 13 ép Képi fog.alk.: 15 ép Betű-szám sz.: 11 ép Szimb. ker.: 7 ép
Általános megértés: 19 ép Mátrix: 10 ép
Nagyon jól átlátja a feladat céljait, önállóan is képes eredményei közben önmagára reflektálni a realitásokon belül. Amíg nincs tapasztalata, visszajelzése valós teljesítményéről, hajlamos lehet túlértékelni teljesítményét, azonban nagyon gyorsan igazodik a realitásokhoz és célkitűzéseit képes folyamatosan emelni. Relatív kudarcai nem kedvetlenítik el, valószínűsíthetően gyorsan képes tanulni ezekből.
Torrance kreativitás tesztjében a látásmódjának eredetisége, az általános megoldásoktól való egyedi eltérés, originalitás vizsgálható. Nagyon gyorsan kapcsol, hamar kitalálja a rajzok témáját. Képes a perspektíva váltásokra, a lapot több irányba forgatva vetíti bele fantázia világát. A rajzok témája alapján az őt leginkább foglalkoztató területek mutatkoznak meg, a természet, a technika és a humor is megjelenik kiegészítéseiben. Rajzai részlet gazdagok, sokrétűek.
A képkiegészítés próbában a tíz befejezetlen rajz kiegészítésekor az asszociációi közül a 10 feladatból 5 tekinthető originálisnak, egyedinek, 5 pedig sztereotip válasznak. Rajzolás közben kérdésekre szívesen kommentálja fantáziáit. A rajzok tartalma változatos, igyekszik minél kifejezőbben megjeleníteni az egyes tartalmakat. A síkbeli irányok gyakori váltása rugalmas gondolkodásra, szemléletre utalhat.
Pieron figyelemvizsgálati teszt eredménye (n=147; h=2) 98 %, rövid távú figyelme, koncentrációja jó színvonalú, az elemszám az életkorának megfelelő szintnél kissé alacsonyabb, a vizuális ingerek lassabb ütemű feldolgozására utalnak. Külső ingerek, zajok, körülmények a figyelmét a feladat végzése közben nem terelik el, képes a tartós koncentrációra.
Vizuális memória: 8/8; Az absztrakt képi elemek maximális számú, pontos reprodukciójára képes hosszabb idő elteltével is.
Projekcióiban az egyéni erőfeszítések prioritása mellett a családi kapcsolatok fontossága is megjelenik. Tartós erőfeszítésekre képesnek tartja magát. Énképe, önértékelése életkorának megfelelő. Mind a dinamizmus, mind a passzív, szemlélődő attitűd is jellemző lehet rá.